Taiteilijat

Saara Kurki on vuonna 1996 syntynyt espoolaislähtöinen alttoviulisti. Hän aloitti viulunsoiton Länsi-Helsingin musiikkiopistossa, mutta 14-vuotiaana soitin vaihtui alttoviuluun kaveriporukasta perustetun jousikvartetin siivittämänä. Vuonna 2013 hän aloitti opiskelun Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa Lilli Maijalan oppilaana. Syksystä 2016 hän on opiskellut Ruotsissa Edsbergin kamarimusiikki-instituutissa, jossa hän nyt viimeistelee maisteriopintojaan Malin Bromanin johdolla.

Saara täydentää opintojaan Sibelius-Akatemiassa Atte Kilpeläisen oppilaana. Mestarikursseilla Saaraa ovat opettaneet muun muassa Hartmut Rohde, Lars-Anders Tomter, Ellen Nisbeth, Yuval Gotlibovich, Diemut Poppen ja Anna Kreetta Gribajcevic. Saara on intohimoinen kamarimuusikko, jonka suurena inspiraation lähteenä ovat olleet hänen opettajansa Paavo Pohjola, Antti Tikkanen sekä Mats Zetterqvist. Tampereen alttoviulukilpailussa 2017 Saara palkittiin toisella sijalla ja hän sai mahdollisuuden esiintyä Tampere Filharmonian solistina. Vuonna 2018 hänet valittiin yhdeksi Pro Musica -säätiön vuoden nuorista muusikoista. Syksyllä 2020 Saara esiintyi Academy Woodwinds -orkesterin solistina.

Saara on esiintynyt Suomessa muun muassa Crusell-festivaalilla, Avantin Suvisoitossa sekä Aino Actén kamarifestivaalilla. Hänellä on käytössään OP Ryhmän Taidesäätiön Maussiell-alttoviulu vuodelta 1722.

27-vuotias pianisti ja säveltäjä Johannes Piirto on esiintynyt useilla merkittävillä konserttilavoilla ja festivaaleilla Suomessa ja ulkomailla, joihin lukeutuvat mm. Bergen Festival, Helsingin juhlaviikot, Turun musiikkijuhlat, Wiener Konzerthaus, Wien Modern, Eisenstadtin Herbstgold-festivaali, ja Mikkelin musiikkijuhlat, jossa Johannes teki debyyttinsä jo 13-vuotiaana Valeri Gergijevin kutsumana. Piirto on esiintynyt mm. Camerata Salzburgin, Radion sinfoniaorkesterin, Helsingin kaupunginorkesterin, Tampere Filharmonian, Turun filharmonisen orkesterin, sekä Suomalaisen kamariorkesterin solistina. Kilpailumenestystä pianistina on tullut mm. Kansainvälisessä Maj Lind -pianokilpailussa 2011. Kamarimuusikkona Johannes on työskennellyt mm. Lilli Paasikiven, Mika Kareksen, Julian Rachlinin, Sarah McElravyn ja Natalia Gutmanin kanssa. Vuonna 2007 Piirron orkesterisävellys Lumière palkittiin nuorten Uuno Klami -sävellyskilpailussa.

Suuren yleisön tietoisuuteen hän nousi Musiikkitalon avajaisissa 2011 kantaesittämällä sävellyksensä Virta. Johannes on säveltänyt usemman orkesteriteoksen Suomalaiselle kamariorkesterille Jukka-Pekka Sarasteen tilauksesta. Lisäksi Johanneksen teoksia on tilattu mm. Korsholman Musiikkijuhlille, sekä Hetan Musiikkipäiville. Johannes on opiskellut Sibelius-Akatemiassa pianonsoittoa Liisa Pohjolan, Antti Siiralan, Matti Raekallion, sekä Jussi Siiralan johdolla, sävellystä Tapio Tuomelan johdolla, sekä orkesterinjohtoa Jorma Panulan johdolla. Johannes viimeisteli opintonsa Wienin musiikkikorkeakoulussa Stefan Vladarin johdolla. 

Kaudella 2021-2022 Johannes Piirto esiintyy mm. Camerata Salzburgin, RSO:n ja Wienin Volksoperin orkesterin solistina. Lisäksi Johannes tekee debyyttinsä mm. Islannin Harpa- konserttisalissa, sekä Wienin Musikvereinissa, jossa hän esiintyy Julian Rachlinin ja Mischa Maiskyn kanssa.

Janette Leván (s. 1998) opiskelee tällä hetkellä Universität der Künste Berlin:ssä Christina Fassbenderin johdolla. Aiemmin Janette opiskeli Sibelius-Akatemiassa Petri Alangon luokalla ja Sibelius-Akatemian Nuorisokoulutuksessa Hanna Juutilaisen oppilaana. Janette aloitti huilunsoiton Huittisten Musiikkiopistossa Katja Kohosen innostavassa opissa. Hän on saanut inspiraatiota työskennellessään mestarikursseilla muun muassa opettajien Emily Beynon, Felix Renggli ja Andrea Lieberknecht kanssa.

Janette on osallistunut useisiin kansainvälisiin kilpailuihin, viimeisimpänä Tampere Flutefest Young Artist -kilpailu huhtikuussa 2020, jossa hänet palkittiin ensimmäisellä palkinnolla. Syyskuussa 2019 Janette pääsi Kansainvälisen Janáček Huilukilpailun semifinaaliin ja hänet palkittiin
kunniamaininnalla. Vuonna 2020 Janette toimi Turun Filharmonisen Orkesterin huilun äänenjohtajan sijaisena ja jatkaa sijaisena toimimista syyskaudella 2021. Hän on soittanut myös useiden muiden suomalaisten orkesterien riveissä, joista mainittakoon Tapiola Sinfonietta ja Pori Sinfonietta.

Vapaa-ajallaan Janette nauttii joogasta, korttipeleistä ja pitkistä kahvin tuoksuisista aamuista ystäviensä kanssa. Janetten opintoja ovat ystävällisesti tukeneet Pro Musica -säätiö, Wihurin Säätiö, Suomen
Kulttuurirahasto ja Wegelius-säätiö.

Aino Yamaguchi (s. 2003) opiskelee Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa Réka Szilvayn oppilaana. Vuonna 2021 hän aloitti opinnot myös Viuluakatemiassa opettajinaan Janne Malmivaara ja Elina Vähälä. Mestarikursseilla häntä ovat opettaneet mm. Sirkka-Liisa Kaakinen-Pilch, Hagai Shaham, Eszter Haffner, Jean-Jacques Kantorow ja Antti Tikkanen. 

Aino soittaa v. 2018 perustetussa Briosa-kvartetissa, jota ohjaa Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa Petri Aarnio. Aino on palkittu Anton Rubinstein Violin Junior -kilpailussa Saksassa v. 2017, Juhani Heinonen -viulukilpailussa v. 2019 ja Ilmari Hannikainen -pianokamarimusiikkikilpailussa v. 2020. Solistikokemusta Aino on saanut mm. Helsingin NMKY-sinfoniaorkesterin, Wegelius-kamarijousten ja Jyväskylä Campus Sinfoniettan solistina. 
Aino aloitti viulunsoiton viisivuotiaana Keravan musiikkiopistossa ja jatkoi opintojaan Itä-Helsingin musiikkiopistossa, jossa hän myös soitti vuosina 2014-2019 Helsingin juniorijousissa.
Ainon opintoja ovat ystävällisesti tukeneet Suomen kulttuurirahasto, Pro Musica -säätiö, Wegelius-säätiö ja Sibelius-Akatemian tukisäätiö.

Vastikään Rovaniemeläistynyt viulisti Abel Puustinen ei kaihda heittäytyä internetin syövereihin löytääkseen klassisen musiikin teosaarteita bittiviidakosta. Tämän harrastuksen ohella Puustinen on aktiivinen kamari- ja orkesterimuusikko. Hän on ollut viime vuosina kysytty liideri soittaen muun muassa Helsingin kaupunginorkesterissa, Radion sinfoniaorkesterissa ja Turun filharmonisessa orkesterissa. Kamarimuusikkona Puustinen on esiintynyt lukuisilla ikimuistoisilla festivaaleilla Suomen rajojen sisä- ja ulkopuolella inspiroivien kollegoiden kanssa. 

Freelance-elämän ja opiskelun välillä tasapainotteleva Puustinen on myös esiintynyt maamme merkittävien orkestereiden solistina viimeisimpänä Lapin Kamariorkesteri, Jyväskylä Sinfonia ja Kuopion kaupunginorkesteri. Lontoon Royal College of Musicissa, viulisti Jan Repkon johdolla vietetyn neljän opintovuoden jälkeen, musiikin maisteriksi valmistunut Puustinen palasi koronakeväällä 2020 Suomeen ja on sittemmin löytänyt itsensä takaisin Sibelius-Akatemian kirjoille Antti Tikkasen oppiin. 

Suomen Kulttuurirahasto ja Wihurin rahasto ovat tukeneet hänen taiteellista matkaansa kohti syvempää viisautta ja ymmärtääkseen maantieteellisten sointujen todelliset erot. 

Suurta iloa ja ylpeyttä Puustisen taiteelliseen työskentelyyn tuo myös Suomen Kultturirahaston ystävällisesti lainaama Giovanni Battista Guadagnini -viulu.

 

Sellisti Sirja Nironen (s. 1992) esiintyy aktiivisesti niin solistina, kamari- ja orkesterimuusikkona, kuin nykymusiikin ja kevyen musiikin yhtyeissäkin. Hän on nykymusiikkia muihin taiteisiin ja tieteisiin yhdistävän ÄÄNI-kollektiivin, kansainvälistä kulttuuridiplomatiaa edistävän Versoi Ensemblen ja runoudesta ammentavan Garden-yhtyeen jäsen, ja työskentelee Tampere Filharmoniassa sellon varaäänenjohtajana. Nironen on kantaesittänyt paljon kamarimusiikkia, sooloselloteoksia ja neljä sellokonserttoa: Peter Häubleinin “lieder schmieden”, Matilda Seppälän “Primal”, Elisar Riddelinin “Ja kun muinaiset katosivat” ja Sauli Zinovjevin “Die Welt – Ein Tor”. Nironen valmistui Musiikin maisteriksi keväällä 2020 ja on Taideyliopiston Sibelius-Akatemian kesän nuori taiteilija 2021.

Sveitsin kansainvälisessä Menuhin-akatemiassa (IMMA) opiskeleva Kasmir Uusitupa on yksi maamme monipuolisimmista nuorista viulisteista. Tähän ovat vaikuttaneet hänen perhetaustansa kansanmusiikin parissa sekä jo nuorella iällä aloitettu aktiivinen orkesteri- ja kamarimusisointi. Uusitupa vierailee säännöllisesti maamme johtavissa orkestereissa niin solisti-, kuin konserttimestaritehtävissä. Kesäisin hän esiintyy kamarimusiikkifestivaaleilla, ja hänen Borea-jousikvartetti valittiin Kuhmon kamarimusiikin residenssikvartetiksi vuonna 2017. Aktiivinen kvartettisoitto on kuitenkin jäänyt tauolle. 

Uusituvan tärkeimpiin pidempiaikaisiin opettajiin kuuluvat Oleg Kaskiv, Kaija Saarikettu, Paavo Pohjola sekä Lauri Untamala. Lisäksi häntä ovat opettaneet mm. Maxim Vengerov, Renaud Capuçon, Olivier Charlier ja Antti Tikkanen. Uusitupa on myös täydentänyt musiikinopintojaan Jorma Panulan kapellimestariluokalla. Kasmir Uusitupa on palkittu Kuopion viulukilpailussa 2015, Anja Ignatius viulukilpailussa 2013 sekä Martti Pokelan nimeä kantavalla ”Vuoden nuori uusimaalainen pelimanni”
-kiertopalkinnolla vuosina 2005 ja 2006. Uusituvan kehitystä ovat tukeneet mm. Pro Musica -säätiö, Suomen Kulttuurirahasto, Martin Wegelius-säätiö sekä Vilho ja Lahja Koposen säätiö.

Kasmir Uusituvalla on käytössään Spiritus Sorsana -arvoviulu (~1700), Suomen Kulttuurirahaston ystävällisesti lainaamana.

Tami Pohjola (s. 1996) on vuoden 2019 International Violin Competition Dinu Lipatti – kilpailun voittaja. Vuonna 2015 Pohjola sai ensimmäisen palkinnon Kuopion viulukilpailussa. Kuopion kilpailuvoittoa edelsivät valinta viiden parhaan osallistujan joukkoon Sibelius-Akatemian Anja Ignatius -viulukilpailussa vuonna 2013 sekä voitto kansainvälisessä Young Musician -kilpailussa
Virossa vuonna 2009. Lisäksi Pohjola on saavuttanut toisen palkinnon Jyväskylän Juhani Heinonen -viulukilpailuissa nuorempien sarjassa vuonna 2009 ja vanhempien sarjassa vuonna 2012. 

Pohjola on esiintynyt muun muassa Radion sinfoniaorkesterin, Tapiola Sinfoniettan, Hyvinkään kaupunginorkesterin, Keski-Pohjanmaan kamariorkesterin, Pori Sinfoniettan ja Kuopion kaupunginorkesterin solistina. Hän on tehnyt yhteistyötä monien tunnettujen muusikoiden, kuten Miriam Friedin, Hagai Shahamin,Paavo Pohjolan, Krzysztof Chorzelskin sekä Sakari Oramon kanssa. 

Tami Pohjola aloitti viulunsoiton kolmevuotiaana. Ensin hän opiskeli Grazyna Zeranska-Gebertin oppilaana Espoon musiikkiopistossa ja jatkoi sieltä Reka Szilvayn oppilaaksi Sibelius-Akatemiaan. Tällä hetkellä hän opiskelee Münchenin musiikki- ja teatterikorkeakoulussa Mi-kyung Leen luokalla. 

Tami Pohjola soittaa Suomen Kulttuurirahastolta lainassa olevaa Guadagnini – viulua (1754).

Hilda Kunnola (s. 2000) aloitti harpunsoiton 9-vuotiaana Turun Konservatoriossa opettajanaan Hanna Kenttämies. Vuonna 2014 hän aloitti opiskelun Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa Päivi Severeiden luokalla, ja tällä hetkellä hän tekee musiikin kandidaatin tutkintoa Sibelius-Akatemiassa. Hilda on saanut lisäopetusta mm. Gabriella Bosion, Letizia Belmondon, Catherine Michelin ja Emmanuel Ceyssonin mestarikursseilta. 

Orkesterimuusikkona hän on keikkaillut muun muassa Oulu Sinfonian, Tapiola Sinfoniettan, Sinfonia Lahden ja Pori Sinfoniettan riveissä. Keväällä 2019 hän soitti RSO:n Nuorten solistien konsertissa solistina, ja myöhemmin samana vuonna hänet valittiin Pro-Musica säätiön Vuoden nuoret muusikot -konserttiin. Kamarimusiikista nauttiva Hilda on esiintynyt mm. Kamarikesä-festivaalilla, Helsingin harppufestivaalilla ja Toivakan kamarimusiikkifestivaaleilla, sekä järjestänyt kamarimusiikkikonsertteja kotipaikkakunnallaan Kaarinassa. 

Hänen soittimensa, Lyon and Healy 23, rahoittamisen suurena apuna on toiminut Suomen Kulttuurirahasto.

Sellisti Senja Rummukainen kuuluu kotimaisten sellistien kovimpaan kärkeen. Turun sellokilpailun voittaja 2014, Porton Guilhermina Suggia -awardsin palkittu 2015 sekä Pietarin Tšaikovski-kilpailun finalisti 2019 on esiintynyt viime vuosina niin Suomen kuin ulkomaisten kärkiorkestereiden solistina merkittävien kapellimestarien johdolla. Näitä ovat esimerkiksi Valeri Gergiev, Leif Segerstam ja Jorma Panula, Mariinski-teatterin orkesteri, Pietarin filharmonikot ja Helsingin kaupunginorkesteri. Rummukainen on jo vuosien ajan kuulunut tärkeimpien kotimaisten festivaalien, kuten Kuhmon kamarimusiikin, Turun musiikkijuhlien ja Oulun musiikkijuhlien soitannolliseen selkärankaan. Vierailujensa ohella hän on yksi Helsingissä järjestettävän Kamarikesä-festivaalin taiteellisista johtajista.

Opintonsa Rummukainen aloitti Taru Aarnion ja Allar Kaasikin johdolla Itä-Helsingin musiikkiopistossa, ja siirtyi myöhemmin Sibelius-Akatemiaan Marko Ylösen luokalle. Hän opiskellut myös Norjan musiikkikorkeakoulussa Truls Mørkin luokalla ja Folkwang-yliopistossa Young Chan-Chon johdolla. Tällä hetkellä hän viimeistelee opintojaan Berliinin musiikkiyliopistossa Jens Peter Maintzin ohjauksessa. 

Rummukainen soittaa Stefano Scarampellan rakentamaan soitinta vuodelta 1897, jonka on hänelle ystävällisesti antanut käyttöön kapellimestari Jorma Panula.

Julia Rima (s.1996) on suomalainen klarinetisti, taiteilija ja tuottaja. Hän on opiskellut Sibelius-
Akatemiassa sekä Freiburgin musiikkikorkeakoulussa Harri Mäen, Kilian Heroldin, Christoffer Sundqvistin sekä Olli Leppäniemen johdolla, ja valmistuu musiikin maisteriksi keväällä 2022. Kamarimusiikin saralla Rima on esiintynyt mm. Feel Helsinki –festivaalilla, Aurora Chamber Music
–festivaalilla sekä NYKY-ensemblessä. Rima toimii myös klarinetistina vuonna 2016 perustetussa
puhallinkvintetti Kuurassa, joka on kerännyt kiitosta kiinnostavalla ohjelmasuunnittelullaan mm.
kantaesitettyään Ann-Elise Hannikaisen kadonneen seksteton. Orkestereista Rima on esiintynyt
mm. Tapiola Sinfoniettan ja Orkester Nordenin riveissä. 

Taiteellaan Rima pyrkii tuomaan ihmisiä yhteen, herättämään empatiaa ja purkamaan jakolinjoja. Tämä heijastuu myös Riman tulevissa projekteissa, joihin lukeutuu mm. poikkitaiteellinen Aava- festivaali Turun saaristossa. Klassisen musiikin ohella Rimaa puhuttelevia taiteenmuotoja ovat laulaminen, lyriikka ja kirjoittaminen.

Oulussa lapsuutensa viettänyt Hannu Alasaarela (s. 1994) aloitti soittoharrastuksensa 8-vuotiaana yksityisen vapaasäestyksen opettajan Anna-Maija Kinnusen johdolla. Ensimmäiset vuodet pianon ääressä kuluivat soitinta itsenäisesti tutkien ja improvisoiden, ja omia pieniä sävellyksiäkin kertyi pöytälaatikkoon. Myöhemmin Alasaarela siirtyi Oulunsalon taidekouluun Kimmo Pihlajamaan ja myöhemmin myös Jouko Tötterströmin oppiin. Sibelius-Akatemiaan siirryttyään hän on saanut ammentaa inspiraatiota lukuisilta mestareilta, kuten Liisa Pohjolalta, Tuija Hakkilalta, Ilmo Rannalta, Erik T. ja Hui-Ying Tawaststjernalta sekä Matti Raekalliolta. 

 Alasaarela on saanut työlleen näkyvyyttä useissa pianokilpailuissa, kuten syksyllä 2017 kansainvälisessä Maj Lind -pianokilpailussa, jossa hän edusti Suomea finaalissa ainoana eurooppalaisena pianistina. Hän on soittanut useiden suomalaisorkesterien solistina sekä esiintynyt kamarimuusikkona, liedpianistina ja sooloreistaalein Suomen tärkeimmillä musiikkijuhlilla ja festivaaleilla. 

Alasaarelan soittoa on mediassa kuvailtu muun muassa “kirkkaksi, herkkäsointiseksi, läpikuultavan selkeäksi ja rytmisesti joustavan eläväksi” (HS 25.8.2017), “äärimmäisen hienostuneeksi ja jopa aristokraattisen tyylikkääksi” (Kaleva 21.9.2019). Hän on saanut kiitosta myös siitä, että “hänen soittonsa ei ole samanlaista kuin muiden, eikä se edusta mitään traditionaalista koulukuntaa” (YLE 31.8.2017).  

Alasaarela soittaa mielellään taidemusiikkia koko musiikinhistorian leveydellä ja tekee edelleen myös sävellys- ja sovitustöitä. Hän inspiroituu musiikin lisäksi myös muun muassa kirjallisuudesta, luonnontieteistä ja filosofiasta.

 

Riina Piirilä (s. 1995) on opiskellut alttoviulunsoittoa Sibelius-Akatemiassa ja Norjan valtiollisessa musiikkikorkeakoulussa opettajinaan Helge Valtonen, Atte Kilpeläinen, Lilli Maijala ja Lars Anders Tomter. Opintojaan hän on syventänyt mm. Thomas Rieblin, Tabea Zimmermannin ja Hartmut Rohden mestarikursseilla sekä Eurooppalaisessa kamarimusiikkiakatemiassa ECMA:ssa.

Tällä hetkellä Piirilä jatkaa opintojaan Frankfurtin musiikkikorkeakoulussa professori Lars Anders Tomterin luokalla. Monipuolisena kamarimuusikkona Piirilä on esiintynyt niin Skandinaviassa kuin Intiassakin, ja hän esiintyy säännöllisesti Suomen merkittävimmillä kamarimusiikkifestivaaleilla kuten Kuhmon kamarimusiikissa, Turun musiikkijuhlilla ja Kauniaisten musiikkijuhlilla. Piirilä toimii yhtenä Kamarikesä-festivaalin taiteellisista johtajista yhdessä Kasmir Uusituvan, Tami Pohjolan, Senja Rummukaisen ja Johannes Piirron kanssa.

Vuosina 2011-18 hän oli Kuhmon kamarimusiikin residenssikvartettina toimineen Borea-kvartetin jäsen. Piirilä esiintyi vuoden 2017 Tampereen alttoviulukilpailun finalistina Tampere Filharmonian solistina. Orkesterimuusikkona hän toimii säännöllisesti avustajana mm. Radion sinfoniaorkesterissa, Helsingin kaupunginorkesterissa ja Tapiola Sinfoniettassa, jossa on vieraillut myös äänenjohtajana.

Opinnoissaan Piirilää ovat tukeneet mm. Suomen kulttuurirahasto ja Wihurin säätiö.

Ossi Tanner (s. 1997) voitti Tampereen pianokilpailun 2017 ja Leevi Madetojan pianokilpailun 2015. Hän on esiintynyt solistina mm. Radion sinfoniaorkesterin, Sinfonia Lahden, Tampere Filharmonian, Oulu Sinfonian, Keski-Pohjanmaan kamariorkesterin sekä Tapiola Sinfoniettan kanssa. Tanner valittiin Sinfonia Lahden kauden 2017–2018 residenssitaiteilijaksi. Kaudella 2019-2020 Tanner esiintyy mm. Radion sinfoniaorkesterin, Oulu Sinfonian ja Sinfonia Lahden solistina, kapellimestareinaan Joshua Weilerstein, Eiji Oue ja Dima Slobodeniouk. Syyskaudella 2020 Tanner palaa Tampere Filharmonian solistiksi, kapellimestarina Michael Francis. Hän on tehnyt yhteistyötä useiden tunnettujen kapellimestareiden, kuten Atso Almilan, Hannu Linnun, Klaus Mäkelän, Sakari Oramon ja Gregor Wittin kanssa. Kamarimusiikkia Tanner on soittanut mm. Petri Aarnion, Sergey Malovin, Arto Noraksen, Li-Wei Qin, Hartmut Rohden, Hagai Shahamin, Réka Szilvayn, Tuomas Ylisen ja Marko Ylösen kanssa. 

Suomessa Tanner on kutsuttu esiintymään lähes kaikille merkittävimmille klassisen musiikin festivaaleille, mm. Kuhmon
Kamarimusiikkiin, Naantalin musiikkijuhlille, Turun musiikkijuhlille, Mäntän musiikkijuhlille (Nuori taiteilija 2016),
Kauniaisten musiikkijuhlille, Lahden Sibelius-festivaalille, PianoEspoo-festivaalille, Hauhon musiikkijuhlille (Nuori taiteilija
2017), Aino Acktén kamarifestivaalille, Hetan musiikkipäiville, Suomen Pankkiin, Pianistit tunturissa -kiertueelle, Kangasala- taloon, Kokkolan SyysKamariin, Radion sinfoniaorkesterin Myöhäisillan kamarimusiikkiin ja Magnus Lindberg -festivaalille sekä Tampereen Pianoseuran konserttisarjaan. Tanner on konsertoinut mm. Ruotsissa, Virossa, Norjassa, Venäjällä, Tanskassa, Puolassa, Saksassa, Belgiassa, Ranskassa, Italiassa ja Kroatiassa. 

Pro Musica -säätiö valitsi Tannerin vuoden nuoreksi muusikoksi vuonna 2015. Tannerin uraa ovat tukeneet Suomen Kulttuurirahasto, Martin Wegelius -säätiö ja Pro Musica -säätiö. Tanner aloitti pianonsoiton kuusivuotiaana Brysselissä. Hän jatkoi opintojaan Länsi- Helsingin musiikkiopistossa ja Sibelius-Akatemiassa sekä Pariisin konservatoriossa. Hänen opettajiaan ovat olleet mm. Konstantin Bogino, Michel Dalberto, Thomas Hecht, Sirpa Heikkilä, Paavali Jumppanen, Junio Kimanen, Claire-Marie Le Guay, Tuula Pulkki sekä Erik T. Tawaststjerna. 

Tanner on myös osallistunut useille mestarikursseille sekä opiskellut vuonna 2013 perustetussa Nuorten pianoakatemiassa.

Klaara Vasara (s. 1998) on helsinkiläinen klarinetisti, jonka taival instrumenttinsa parissa alkoi ukin vanhan klarinetin ansiosta Vantaan Musiikkiopistosta Eija Särkimäen opissa vuonna 2007. Klaara on sittemmin opiskellut Sibelius-Akatemian nuorisokoulutuksessa Tuulia Ylösen oppilaana ja valmistunut musiikin kandidaatiksi vuonna 2021 Harri Mäen luokalta. Nyt hän tekee
maisterintutkintoaan samaisessa oppilaitoksessa Christoffer Sundqvistin opissa. Lisäinspiraatiota Klaara on saanut vaihto-opintojen muodossa Norjan Musiikkiakatemiasta Björn Nymanin luokalta sekä lukuisilta suomalaisilta ja eurooppalaisilta mestarikursseilta mm. José-Luis Estelles, Yehuda Gilad ja Martin Fröst opettajinaan.

Klaara toimii opintojensa ohella aktiivisena orkesteri- ja kamarimuusikkona. Hän on esiintynyt
lukuisten suomalaisten orkestereiden, kuten Radion Sinfoniaorkesterin, Tapiola Sinfoniettan sekä Joensuun kaupunginorkesterin riveissä. Rakastamaansa kamarimusiikkia Klaara on soittanut esimerkiksi useilla festivaaleilla, kuten kansainvälisellä Crusell-viikolla, Kamarikesä -festivaalilla sekä Kokkolan Syyskamarissa. Nykymusiikin parissa Klaara päässyt työskentelemään mm. NYKY- ensemblen jäsenenä. 

Vapaa-ajallaan Klaara harjoittelee täydellisten macaronsien leipomista, pelaa jalkapalloa sekä nauttii ystävien, perheen ja Pentti-kissan seurasta. Klaaran opintoja ja taiteellista toimintaa ovat ystävällisesti tukeneet mm. Martin Wegelius -säätiö sekä Suomen Kulttuurirahasto.